Rejestracja telefoniczna:     52 322 66 66

Leczenie zaburzeń lękowych – Bydgoszcz

Do poważnych zaburzeń psychicznych wywoływanych przede wszystkim przez nadmierny stres, należą stany lękowe. Do najczęstszych ich objawów zaliczają się takie symptomy, jak nadmierna potliwość, przyspieszone bicie serca, nudności, wymioty, bóle w klatce piersiowej, a także bóle głowy. Na chwilę obecną odnotowuje się wzrost tego typu chorób, które na szczęście mogą być skutecznie leczone.

Jakie wyróżnia się rodzaje zaburzeń lękowych?

Jak już wyżej wspomniano, stany lękowe aktualnie należą do najczęściej występujących zaburzeń psychicznych. Szacuje się, że prawdopodobnie dotyczą około 20% ludzi na całym świecie.

Zaburzenia lękowe można podzielić na:

• zespół lęku uogólnionego,

• zespół lęku napadowego,

• fobie proste,

• fobie społeczne,

• zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (tzw. zespół natręctw),

•  zespół stresu pourazowego.

W jaki sposób odbywa się leczenie stanów lękowych?

W Gabinecie znajdującym się w Centrum Medycznym Ikar w Bydgoszczy proponuję kompleksowe leczenie zaburzeń lękowych. W swoich działaniach stosuję przede wszystkim terapię poznawczo-behawioralną, psychoedukację, a także różne formy oddziaływań mające za zadanie zredukowanie stresu oraz napięcia, a także zwiększenie kontroli nad emocjami.

W leczeniu mogą być wykorzystywane również środki farmakologiczne o działaniu przeciwlękowym, do których należą głównie pochodne benzodiazepiny i neuroleptyki. Aby terapia była skuteczna, wymaga od pacjenta motywacji, odpowiedniego zdyscyplinowania, a także poświęcenia określonej ilości czasu na regularne spotkania z psychoterapeutą.